9 Ekim 2012 Salı

Boncuk Koyu / Gökova-Marmaris

Bir önceki yazımda Havuzlu Bahçe'yi anlatmıştım. Havuzlu Bahçe'de bir kaç saat kaldıktan sonra Abim sıkılıp hadi başka bir yere gidelim, yakınlarda Boncuk Koyu var, gidelim orada denize girelim deyince hepimiz itirazsız kabul ettik. Ben zaten itiraz edecek durumda değilim, körün istediği bir göz Allah verdi iki göz. Yeni ne kadar yer keşfedersem, öğrenirsem benim için o kadar iyi.
Boncuk Koyu'na yine Çamlı-Sedir Adası girişinden girip, Çınar, Halil'in Yeri, Sedir Adası, İncekum'un önünden geçip devam ederek ulaşılıyor. İlerledikçe yol daralıyor ama manzara şahaneleşiyor. 
Giderken Abim'den Boncuk Koyu'nun özelliğini de öğreniyoruz. Abim turizmci olduğundan zaten o bölgede bilmediği yer yok. Anlayacağınız rehberimizle geziyoruz.
Boncuk Koyu herhangi bir yapılaşma bulunmayan, doğallığı korunan ve bir içinde bir camping alanı bulunan bir koy. Bu Koyun koruma altında olmasının önemli bir nedeni var. Sendbar cinsi köpekbalıklarının yavrulama bölgesi, bu köpek balıkları yavrulamak için ''çok özel yerleri'' seçermiş ve dünyada sadece 2 yerde yavrularmış. Biri Güney Amerika diğeri de Boncuk Koyu.
Daha fazla bilgi ve biraz daha fotoğraf görmek isterseniz, yukarıdaki bilgilerin bazılarını da aldığım siteye bakabilirsiniz
Çok sakin, sessiz ve denizi de harika 
Denizi harika mı demiştim, hayır muhteşem. Ilık ve dalgalı ama çıkasımız gelmedi içinden :)  
Boncuk Koyu'nda gün batımı
Geri dönme vakti geldiğinde denizinin tadı damağımızda kalarak ayrıldık.
Bir daha ne zaman giderim bilmiyorum, o kadar çok görmediğim görmek istediğim yer var ki o bölgede. Ama Boncuk Koyu mutlaka tekrar gidilecek yerler arasında.

9 yorum:

  1. oy oy oyy çok şanslısın çok;)

    YanıtlaSil
  2. kuzu benim de aklımda bulunsun burası gerçekten çok güzel. köpekbalıkları işini biliyormuş :) iyi ki korumaya almışlar. her canlının yaşamı korunmalı bence...

    YanıtlaSil
  3. harıkaymıs bence canım bayıldım ben ya kesınlıkle marmarıse gıdıcem bı daha kı tatılımde:) ama kopekbalığı olayı bıraz tırstırdı:)

    YanıtlaSil
  4. seninle yeni keşifler yapmak bir harika

    YanıtlaSil
  5. Ama o güzelim deniz fotoğrafları konulur mu şimdi :( hadi yaz tatiline geri dönelim, olmaz mıı?

    YanıtlaSil
  6. Yasemin; öyleyim di mi :)

    Hülya'cım; kesinlikle üstelikte hiç korkmadan girdik :)

    Biricit; jaws değil bunlar ama :)

    Demet; hihihi beğenmene sevindim :)

    J.D.; hadi dönelim, ben varım :)

    YanıtlaSil
  7. TÜRKİYE de görülmesi gereken 100 yerden birisidir boncuk koyu..KÖPEK BALIKLARI KESİNLİKLE TEHLİKELİ DEĞİLDİR.....sessiz sakin doğa ile başbaşa bir tatil arıyorsanız mutlaka boncuk koyunu görmelisiniz... klimalı odalarında bulunduğu kamp ta çadırınızla yada karavanla gelebilirsiniz ...... www.boncukkamping.com www.boncukkoyu.com ...HOP DİYE YAZ GELİR....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için, biz de çok beğendik.

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)