22 Ekim 2012 Pazartesi

Ahmet Ümit / Bab-ı Esrar

Görsel Vikitap'tan alınmıştır.

Arka Kapak

"Ahmet Ümit'ın son romanı, Bab-ı Esrar...Yaşamı, aşkı ve inancı yeniden düşünmek için… Yedi yüz yıldır çözülemeyen sır; Şems-i Tebrizi cinayeti...
Yedi yüz yıldır süren bir sevda; Şems-i Tebrizi ile Mevlânâ Bab-ı Esrar sadece bir gerilim romanı değil, aynı zamanda bir sırlar kitabı. Fantastik öğeleri kullanarak çok katmanlı bir dil yaratan Ahmet Ümit bu yapıtında Mevlevilik temelinde din ve inanç üzerine ilginç sorular soruyor. Din ile aşk arasında, inanç ile sevda arasındaki ilişkiyi bambaşka bir açıdan gözlerimizin önüne seriyor.
Dünyayı, yaşamı, inancı ve aşkı, yeniden düşünmemiz, yeniden araştırmamız, yeniden okumamız için.
..
Bab-ı Esrar tatilde okuduğumu söylediğim 3,5 kitaptan 3. olanı. Ablam okumadığını söyleyince hızlı hızlı okuyup bıraktıklarımdan. 
Aslında ilk olarak Ahmet Ümit kalmıştı bir Mevlana yazmayan dedim. Şu ara öyle populer ki tribünlere oynamak gibi Mevlana yazmak. Ama Ahmet Ümit sevdiğimden yine de kayıtsız kalamadım.
Kitabı Mevlana-Şems-i Tebrizi kitabı gibi değerlendirip beğenmeyenler olmuş. Fakat ben Ahmet Ümit kitabı okuyorum diye düşündüm, yani polisiye. Beklentim bu yönde olunca o kısıma takılmadım. Fantastik öğeler barındıran bir kitap, beni bu anlatımla arada sıksa da, bazı sayfaları atlamak istesem de -kendimi bulduğum bir kesit nedeni ile- severek okudum yine de. 
Kurgusu, aslında tam beklenen kişi ile ilgili bir sonu olmasına rağmen yine de şaşırtmacalı olduğundan merakla okuduğum bir kitap oldu. Ben sevdim, tavsiye ederim.

14 yorum:

  1. Ben de sevmiştim bunu kuzum, ama yinede Şemsle Mevlanayı Elif Şafaktan okumak daha güzeldi:) ( çok Elif Şafak hayranı değilimdir aslında:)

    YanıtlaSil
  2. 7-24 makyaj; Ben de değilimdir ama okudum ben de, bazen popüler kitaplara direnemiyorsun :)

    YanıtlaSil
  3. çok sevmiştim ben de kimya'nın maceralarını :D

    YanıtlaSil
  4. Bir kitap Şemsten bahseder de o kitap sevilmezmi.Severek okummuştum bende...

    YanıtlaSil
  5. Kitap Cumhuriyetim; öncelikle hoşgeldin. Ve çok haklısın :)

    YanıtlaSil
  6. Çok beğenmiştim , kıyaslamak ne kadar doğru bilemem ama önce Bab-ı Esrar'ı sonra Elif Şafak'ın Aşk'ı nı okumuştum ve Aşk bana çok çok yetersiz gelmişti. ( ki zaten Elif Şafak'ı hiç mi hiç sevmem)

    YanıtlaSil
  7. Asabi bakire; Öncelikle hoşgeldin :) Elif Şafak ile ilgili duygularımız aynı :) Ahmet Ümit güzel kurgulamış hikaye içinde hikaye olmuş, bu işi iyi biliyor bence :)

    YanıtlaSil
  8. Ahmet Ümit favori yazarlarımdan, bence Bab-ı Esrar da mükemmel...

    YanıtlaSil
  9. Pia-set; benim de favori yazarlarımdan canım :)

    YanıtlaSil
  10. sultanı oldurmek kıtabı gıbı bu kıtabınıda cok merak edıorum ben de okucam canım:)

    YanıtlaSil
  11. Biricit; oku canım Ahmet Ümit şahane yazıyor, 4 ya da 5 kitabını okudum hepsi de birbirinden güzeldi :)

    YanıtlaSil
  12. Ben okumadım ama elimdekileri bitirince seninde doğrultularındanyola çıkarak okurum bu kitabıda çok gzüel yazmışsın arkadaşım

    YanıtlaSil
  13. Demet; canım Ahmet Ümit kitaplarını mutlaka okumalısın, çok güzel yazıyor :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)