5 Temmuz 2012 Perşembe

Okudum; Ambrosia Laneti / M.R. Yalçınkaya

Bu aralar çok yavaş okuyorum arkadaşlar. Elimde çok kitabım var, ama sayfa sayfa ancak okuyabiliyorum. Bu kitabı da okuyalı epey oldu, üstüne bir kitap daha bitirdim hatta. Ancak paylaşabiliyorum.

Arka Kapak


Yenilenme süreci tamamlandığında biyolojik faaliyetleri ve kemik yapısı Rupert'ın yirmi altı yaşında olduğunu gösteriyordu. O çelimsiz, iki büklüm zavallı ihtiyar, çelik gibi bir delikanlıya dönüşmüştü. Tanrı dokunmuş gibiydi. Boyu dokuz santim daha uzamıştı. Bağ dokusundaki sertleşme bambaşka bir çehreye kavuşturmuştu onu. Kulakları yüzde on daha küçülmüş, göz ve çene altındaki torbalar kaybolmuş, sarkık kasları sertleşmiş, gevşek derisi gerilmiş, yüzünde ve bedeninde tek bir kırışıklık kalmamıştı.



Geçici yönetim, dünya nüfusunun 750 milyon olduğunu duyurmuştu. Hayatta kalanların sayısı bazı ülkelerde 100 binin altındaydı. Kimi metropollerin nüfusu 10 bini bile bulmuyordu.

Ambrosia Laneti, bilim kurgu türünde bir kitap. Aslında bilim kurgu sevmem ya da okumayı pek denemedim diyelim. Türkiye'de de pek bilim kurgu yazan yok diye biliyorum. Yazarının kardeşimin arkadaşı olması dolayısı ile okumasam olmazdı. (Bir şansı haketti diyecektim ama, kitaba dolayısı ile yazara saygı, emek verilmiş sonuçta, her kitap saygıyı hakeder, haketmeli)
Yazarın ilk kitabı. Kurgu güzel. Öykü 2028 yılında başlıyor ve ana karakterimiz bir bilim adamı olan Can Umar. Çağın ölümcül bir hastalığına çare bulmaya çalışırken ölümsüzlüğün ilacını bulan bir grup bilim adamı ve bu ilacı kendi çıkarları için kullanmak isteyen ''dost görünümlü'' Üniversium. Ölümsüzlük İlacı sonrasında dünyada oluşan kaos. 
Bilim Kurgu pek tercih etmediğimden okuduğum dönem kafamın çok meşgul olduğu, stresli bir dönem olduğundan yavaş yavaş okuyabildim. Ama mesela bu tarz kitaplar okumayı seven kardeşim bir çırpıda bitirdi kitabı. 
Yani demem o ki, eğer bilim kurgu seviyorsanız okuyunuz, okutturunuz :)

4 yorum:

  1. Kitaplar öyle oluyor. Bazen arka arkaya, bazen 10 ayda 1 tane :)) Tamam ben okurum bunu. Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  2. merak ettim denk gelirse okuyacağım canım :)

    YanıtlaSil
  3. Ahu'm, ayne bazen 10 ayda 1 tane :) Ben de öptüm seni :)

    Hamide'm, sen seversin gibi geliyor bana :)

    Demet'çim, o benim :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)