19 Kasım 2011 Cumartesi

Isabel Allende / Aşktan Ve Gölgeden

Arka Kapak Yazısı
' Yazarken, karanlığı dile getiriyorum. Hemen her zaman böyle oluyor. Çünkü gerçekliğin bir parçasıdır karanlık. Ancak, kitaplarımın karamsar olduğunu sanmıyorum. Kitaplarımda çok fazla acımasızlık var, ama dayanrışma, umut, bir parça mutlu son bile var. Keşke yalnızca mutlu sonları yazabilseydim, ne yazık ki yaşam hiç öyle değil.' Şilili yazar Isabel Allende, yazarlık serüvenini böyle açıklıyor. 'Gerçekliğin bütün boyutlarını görebilmek ve yazabilmektir büyülü gerçekçilik' diyen yazar, Aşktan ve Gölgeden adlı bu romanında, askeri diktatörlüğün pençesinde kıvranan bir Latin Amerika ülkesine götürüyor bizi. Yüksek sınıftan bir gazeteci kız ile bir genç fotoğrafçı, üstü örtülmüş çirkin bir cinayet olayını öğrenirler. Yılgınlık içinde yaşayan bir ülkede 'doğru'nun araştırılması herkesin kolay kolay göze alamayacağı çok tehlikeli bir girişimdir. Isabel Allende'nin romanında, politika romanlarda pek rastlanmayan bir özdeşleşme ve duygudaşlık var. Yazarın bütün kitapları Can Yayınlarında: Eva Luna, Eva Luna Anlatıyor, Ruhlar Evi, Paula, Sonsuz Düzen, Aşktan ve Gölgeden, ve Afrodita.

Bu kitap bana Sevgili Aslı'nın hediyesi, son zamanlarda daha hafif kitaplar okuduğum için sıkıcıdır ya da bana ağır gelir dedim ilk başta. Ama elimde bulunan her kitabı okumak istediğimden başladım. Ama hiççç umduğum gibi çıkmadı. Şu anda iyi ki okumuşum diyorum. Oldukça sürükleyici bir kitaptı.
Bir yanda diktatörlük, b
ir yandan insanlar refah ve zenginlik içinde yaşarken bir yandan fakirlik ve ezilmişlik içinde süren yaşamlar. Zengin sınıftan olan Irene aynı zamanda kendi sınıfından bir askerle nişanlıdır fakat birlikte çalıştığı, birlikte öğrendikleri bir cinayeti çömeye çalıştıkları devrimci gence fotografçı Francescoya aşık olur.
Ben bu kitabı okurken sürekli aklıma Türkiye geldi, Türkiye'de yaşanan karanlık olaylar. Francesco'nun ailesi, yaşadıkları beni çok etkiledi, bu aileyi, birbirine bağlılığını çok sevdim. Yazarın diğer kitaplarını da çok merak etmeye başladım, en kısa zamanda alıp okumak istiyorum.

Bu arada kitap sinemaya da aktarılmış ve başrolünde Antonio Banderas varmış.
  Bu da filmin afişi.
Filmi bilmem ama kitap kesinlikle okunmalı. Beni bu kitapla ve yazarla tanıştıran Sevgili Aslı'ya teşekkür ederim.  

6 yorum:

  1. sevdacım bendede böyle bir hastalık var,illa her kitabı okuycam :)

    YanıtlaSil
  2. Ah canımm :) okuduguna, üstelik begendigine çok sevindim. Biliyodum zaten seviceni :)

    Şimdi bu yazarın, Ruhlar Evi adlı kitabını okumanı çok isterim. Bunu sevdiysen ona bayılıcaksın eminim..

    Canım benim senin begenmendi önemli olan...

    YanıtlaSil
  3. ahh hediyeleşmeler fln..yoksa aynı şehirdesiniz ve görüşüyormusunz? bunu çok kıskanırım..kitabıda kıskandım:) kıskanç bir insanım.özellikle güzel arkadaşlıkları kıskanıdığımı itiraf ediyim ohalde:)) yazdıklarına bakılırsa kitap gerçekten güzel.aslının da tavsiyelerini beğeniyorum.ruhlar evini de okuyalım bakalım :)

    YanıtlaSil
  4. Özge, :) Allah'tan arada çıkıyor sıkıcı kitaplar, sık sık olmuyor :)

    Aslı'm, teşekkürler canım. Kitabı ve yazarı araştırırken Ruhlar Evini de gördüm, onu da merak ediyorum. İlk fırsatta bakacağım canım bu kitaba. Bambaşka bir ülke ama ben sanki Türkiye'de geçiyormuş gibi olaylar okudum.

    Dalya'm, aynı şehirdeyiz evet, daha yüzyüze görüşemedik maalesef :( Bu kıskançlığını biraz azaltır belki :) Kitap gerçekten güzel, bu yüzden Ruhlar Evi'ni bende merak ediyorum. Evet ben de beğeniyorum Aslı'nın tavsiyelerini :)

    YanıtlaSil
  5. evet biraz bastırıldı kıskançlığım :) ama bu güzel arkadaşlıklara duyulan güzel bir kıskançlık ;)

    YanıtlaSil
  6. Dalya'm, hepimiz yaşarız bazen onu ayy keşke be nde olsaydım falan deriz normal :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)