9 Ekim 2011 Pazar

Hümaşah Sultan / Iskender Fahrettin Sertelli

Kösem Sultan odasına gelen Behram Ağa'ya adeta yalvarırcasına sordu.
"Hamza nerede, biliyor musun?"

Behram Ağa durumun ciddiyetini anlamıştı. Ancak elinden gelen bir şey yoktu. Kösem Sultan'sa yaşlı gözlerini ona dikip bir daha sordu.

"Onu bulabilir misin Behram? Bir an önce Hamza'yı bulmamız lazım. Tek çaremiz bu."

Hümaşah Sultan... Osmanlı tarihinin üç önemli kadınını; Kösem, Turhan ve Şekerpare'yi, odalarına hapsettirip küçük düşüren bir Çerkez güzeli. Namı diğer Telli Haseki. Sultan İbrahim'in sekizinci ve son karısı olan Hümaşah Sultan, hasekiliği döneminde Osmanlı Sarayı'nın mutlak hâkimiydi. Dahası koca imparatorluğun kaderi iki dudağının arasındaydı.

Peki, ya Hamza? Kösem Sultan'ın yana yakıla arattığı bu delikanlının kimdi? Onu Telli Haseki karşısında bu kadar güçlü ve tehlikeli kılan sır ne olabilirdi?

İskender Fahrettin Sertelli, 17. yüzyıl Osmanlı'sında, Samur ve Amber Devri olarak adlandırılan bir dönemde geçen, aşk ve macera dolu tarihi romanıyla sizi soluksuz bırakacak. İmparatorluğu çökerten entrikalara, saray içi gizli hesaplaşmalara ve celladın gölgesindeki hayatlara tanık olun
.


*************************************************

İşte beni tarih romanı hatta kitap okumaktan soğutan kitap.  Okul yıllarımda tarih dersini hiç sevmememe rağmen son yıllarda akıcı yazılmış tarih romanları sayesinde tarih okumaya bayılır olmuştum. Bu kitabı da onlar gibi sanarak okumaya başladım. Ama kitap çok sıkıcı, parça parça bir anlatımı var, akıcı değil, karmakarışık, konudan konuya atlıyor. Hatta kitabı zorlayarak sonlarına kadar gelmiş olmama rağmen devam edemeyip kafamı dağıtmak için BUNA başladım. Daha sonra yine zorla devam edip bitirdim.

Eğer sabrınız varsa, kafanızda rahatsa okuyun, yoksa uzak durun.

12 yorum:

  1. Sevmediğimiz kitapları kendimizi zorlayıp bitirmeye uğraşmak yerine yarıda bırakmak daha mantıklı;)Sevenler okusun=)

    İyi pazarlar canım;)

    YanıtlaSil
  2. Followupfashion, canım bazen inat ediyorum ben, hatta çoğunlukla ediyorum. Sevmesemde bitiriyorum bazen işte :(

    İyi pazarlar canım :)

    YanıtlaSil
  3. dişi tam 45 dakikada 3 tane morfinle ancak uyuşmuş ve çekilirken katır katır sesleri duyan bir darla olarak bildiriyorum;kitabın tanıtım yazısı çok iddali oysa...

    kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  4. Darla, canım çok geçmiş olsun, çabucak iyileşirsin, yaşadığın diş travmasını atlatırsın inşallah :) Haklıısn tanıtım yazısı çok iddialı kendi de öyle olsaydı keşke :(

    YanıtlaSil
  5. kiz bende yukardaki yazini okuyup aaaaa enteresanmis dedim, sonrada bir baktim kitabi hic tavsiye etmiyorsun aaaa oldumu simdi ; )
    Bende tarih kitaplarini cok seviyorum, bak sana ne tavsiye edecegim, aslinda tam olarak tarih kitabi degil ama cok güzel tarihi hikayeler var icinde raslarsin belki kitapcilarda: Robert Greene- Power kitabi, türkce Güc olmasi lazim galiba, ayrica adamin tavsiye ettigi gibi bir insan hic olma, ama en azindan o insanlarin nasil düsündügünü ögrenirsin, ben sahsen o bakimdan okudum ve kac gün/hafta/zaman sürmüstü okumam, normalde hizli okurum ama bu kitap´da cok fazla sey yaziyor ; )

    YanıtlaSil
  6. Viva, canım valla çok sıkıcıydı, yoksa hiç sevmem kitaplar hakkında olumsuz konuşmayı :)
    Önerin için teşekkürler canım, bakacağım en kısa zamanda kitapçılara:)

    YanıtlaSil
  7. hangi yazardı hatyırlamıyorum ama ben okudum hümaşah sultanı.kapağı böyle değildi.benim okuduğum kitap güzel bir romandı canım.hatırlarsam yazarım mutlaka yazarını :)

    YanıtlaSil
  8. pembe fiyonk, tamam canım merakla bekliyorum ben de :)

    YanıtlaSil
  9. Bende tarihi romanlar okumasini severim ama seninde dedigin gibi sürükleyici olmali ozaman bence kitabin tadi cikar okurken ama bazen cok merak ederim arkasini okurum hihi :)

    YanıtlaSil
  10. ben hayatta okuyamam :) benim için kitabın coook akıcı olması lazım

    YanıtlaSil
  11. Tarih zaten çok sıcak gelmez herkese, birde böyle sıkıcı bir üslupla yazılırsa hiç çekilmez. Yine iyi okumuşsun canım :)

    YanıtlaSil
  12. Nesliname, arkasını okurum derken arka kapaktan bahsediyorsan zaten orayı okumadan kitap almıyorum ben. Sürükleyici, akıcı olmazsa çok sıkılıyor insan canım ya :(

    Essu, ay ne bileyim derdim nedir bilemedim ama bitirdim işte, çok sıkıldım ama pöfffffffff:(

    Aslı, deliyim ben ya, illa sonuna kadar gideceğim, öyle bir huyum var canım :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)