22 Ağustos 2011 Pazartesi

Bir Yöresel Yemek / Bat Yemeği

Sadece kendi yaptığım yemekleri post yapsam da, anneciğimin yaptığı bu yemeği sizlere anlatmadan geçemedim. Bat Yemeği, Tokat yöresi'ne ait, zengin ve besleyici malzemeli harika bir lezzet. Tokat'ta, asma yaprağına sarılıp, pişirilmiş şekliyle tüketiliyor. Salata gibi tüketenlerde mevcut. Bir de bizim gibi, özellikle yazın, yaz yemeği olarak tüketenler var. Hafif ekşi, dereotlu tadıyla yaza çok yakışıyor.
Tarifimize gelirsek; 7-8 kişi için vereceğim ölçüleri. 2 bardak yeşil mercimek haşlanır, ama diri kalacak şekilde, mercimek dağılmayacak. Ocağı kapatıp mercimeğe 1 bardak ince bulgur eklenir. 2 yemek kaşığı salça, küçük küpler halinde doğranmış 2 domates, bol dereotu, maydonoz ve yeşil soğan doğranıp eklenir. Yemek hafif sulu olacak, eğer suyu azsa azıcık soğuksu eklenir. Ekşisi kontrol edilerek eğer seviliyorsa yarım ya da 1 limonun suyu eklenir. Bol karabiber, kimyon, pul biber, tuz eklenir. Mutlaka soğutulup yenmeli.
Servis yapılırken üzerine ceviz içi serpiştirilir. Asma yaprağıyla birlikte servis yapılır.
Asma yaprağına sarıp yediğinizde nefis oluyor. Denemek isteyenlere afiyet olsun :)


18 yorum:

  1. zeytinyağlı soğuk yemeklere bayılıyorum biliyorsun,buda süpper görünüyor,hiç yemedim ama yemek isterdim:)

    YanıtlaSil
  2. Özge'cim, yolun İstanbul'a düşerse senin için Annecimle yaparız :)

    YanıtlaSil
  3. valla içindekilere bakarak diyebilirim ki değişik bi tat ;)

    YanıtlaSil
  4. Hamide; hoşgeldin, sefalar getirdin :)
    Gerçekten değişik bir tat :)

    YanıtlaSil
  5. canım mesajını gördüm çok naziksin.hatırlanmak çok güzel <3 bayadır yazamdım.hem sıcak hem ramazan bir de bu aralar başka işlerim olunca forumu boşladım, haklısın.inşallah en kısa zamanda geliyorum :)çok teşekkürler.
    ellerine sağlık canım.bat yemeğini birkaç kez yedim.çok lezzetli çok doyurucu gerçekten

    YanıtlaSil
  6. ayy forumu değilde, blogu yazacaktım :D

    YanıtlaSil
  7. Pembe Fiyonk; ben biraz meraklı ve vesveseli bir blogger ım işte, merak ediyorum :)
    Aaa, ne güzel, bat yöresel olduğu için bileni azdır, denemene sevindim :)

    YanıtlaSil
  8. Pembe fiyonk; anladım ben zaten :)

    YanıtlaSil
  9. Benim Malatya'lı bi arkadaşım var. Onların yöresel yemegide Batırma. Aynı bu şekilde yapılıyor, yalnız içinde mercimek yok ve oda asma yapragı ile ve soguk yeniyo :) yaptıgı zaman mutlaka getiriyo, seviyorum ben :) annenin ellerine saglık canım :)

    YanıtlaSil
  10. aaah merak ettim cok degisik, onceden hic yemedim ama zeytinyagli yemeklere bayildigima gore bunuda denemekte fayda var :D
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Aslı; aa ben de onu bilmiyorum, dediğin gibiyse neredeyse aynıymış :)

    YanıtlaSil
  12. Evy; denediğinde seversin diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Lezzetli,sağlıklı ve yöresel bir lezzet daha ne olsun.

    Bunun bir benzerini annemde yapar ve bayılırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. ben yozgatliyim:) yozgata cok yapilir bayilirim
    soguk soguk kasiklamaya ellerine saglik:)

    YanıtlaSil
  15. Bat :)) Ben senin Tokat'lı olduğunu bilip senden neden Bat istemedim şimdiye kadar???Bu lezzeti tatmayan bilemez, o hafif ekşi tadı, taze asma yaprağına sarıp yemesi :))) Fotoğraftan anladığım kadarıyla tam ağzıma layık :)) Çok şımardım ama istiyorum Sevda ne olursunnnnnnnnnn!!!! Çok uzun zaman oldu yemeyeli, annemin tokatlı bir arkadaşı yapardı, eminim sizin yaptığınız da çok lezzetli olmuştur. Zaten Tokat deyince aklıma önce bat, sonra çemen gelir. Ellerinize sağlıkkk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sen böyle uzun yazdın ya benim de canım bat istedi şimdi, ben de çok severim. Dediğin gibi yaprak ile yemesi çok güzel oluyor. Ben de Tokatlılar haricinde bilenleri görünce mutlu oluyorum. Yemeğe bekleriz bir gün :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)