2 Ağustos 2011 Salı

Ayşe Kulin / Hüzün - Dürbünümde 40 Sene

Veda ve Umut‘ta ailesinin yaşadıklarını anlatan Ayşe Kulin, bu kez Hayat ve Hüzün ile 2 seri halinde kendi anılarını anlatıyor.

Bu kitapta yazdıklarım, babamın da var olduğu dünyada geçirdiğim kırk yılın, dürbünüme çarpan resimleridir; özelimde ve ülkemde 1941'den bu yana yaşadıklarımdan, gördüklerimden seçmelerimdir. Kitabıma, beni çok etkileyen, çok üzen, çok sevindiren, bende iz bırakan, belleğimde hep kalan anılarımı aldım. Babamın vefatına kadar beni ilmek ilmek örerek bu günkü ben yapan kişileri, olayları kendi gözümden, kendi kalemimle aktardım.
Babamın ölümünden sonra ise, ne ben aynı Ayşe'ydim ne de Türkiye aynı Türkiye. Babamın yokluğu beni, Turgut Özal da Türkiye'yi değiştirmişti. Artılarımız ve eksilerimizle başkalaşmıştık. 1983'ten sonraki yıllarımın serüveni belki bir başka kitaba konu olur ama elinizdeki sayfalarda okuyacaklarınız, 1983 yılına kadar, Edip Cansever'e rahmetle selam olsun, “Ben Ayşe Kulin Nasılım”a yanıtımdır.

Bu serinin ilk kitabı Hayat'ı bu postumda anlatmıştım. Hüzün, Hayat'ın tam kaldığı yerden devam ediyor. Varolma mücadelesi, 2. evliliği, 4 oğlu, iş yaşamı ve ailesiyle özellikle babasıyla olan yakınlığı. Ve yine o kadar çok sevdim ki, merakla, heyecanla, keyifle okudum. En kısa zamanda kitabın kaldığı yerden bugüne kadar olan süreci de yazmasını bekliyorum.
Bu da ayraçım. Çok güzel değil mi? :)

8 yorum:

  1. Hemen hemen bütün kitapları iyidir Ayşe Kulin'in. Bu seriside çok iyi.

    Ayrıca ayraça bayıldım canım, öyle hoşki :)

    YanıtlaSil
  2. Aslı; Bazen için sıkılır, bir ağırlık vardır yüreğinde, bu yüzden bazı kitaplar daha da kasar seni, okuyamazsın, anlayamazsın, ilerlemez... İşte Ayşe Kulin kitapları bunlardan değil, depresyonda ve ya kafan doluyken okursan içini rahatlatır, en azından okurken düşüncelerinden kurtulursun.
    Ayraç ıma bayılıyorum ben de. Ablam sağolsun :)

    YanıtlaSil
  3. Canım benimde şuan okudugum bir kitap var ve ayraçına bayıldım bana göndersene :D:D

    YanıtlaSil
  4. Pemb€sinti'cim, tatil kuşum, göndereyim, ne demek :)

    YanıtlaSil
  5. hmm bayagı bi mrk ettiğin kitaplardı bunlar sen o kdr begenmişsen b alıp okunmalı yazdım bunu kitap listeme saol cnm öneri için!

    YanıtlaSil
  6. Ayshenur'cum, ne demek doğumgünü güzelim :)

    YanıtlaSil
  7. yasanmıs kıtaplar daha cok ılgımı cekıo benım Ayse Kulınıde cok severım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim ki çok ilginç bir hayat hikayesi var, okutturuyor kendini :)

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)