1 Ağustos 2011 Pazartesi

Ayşe Kulin / Hayat - Dürbünümde 40 Sene

Veda ve Umut‘ta ailesinin yaşadıklarını anlatan Ayşe Kulin, bu kez Hayat ve Hüzün ile 2 seri halinde kendi anılarını anlatıyor.

Bu kitapta yazdıklarım, babamın da var olduğu dünyada geçirdiğim kırk yılın, dürbünüme çarpan resimleridir; özelimde ve ülkemde 1941'den bu yana yaşadıklarımdan, gördüklerimden seçmelerimdir. Kitabıma, beni çok etkileyen, çok üzen, çok sevindiren, bende iz bırakan, belleğimde hep kalan anılarımı aldım. Babamın vefatına kadar beni ilmek ilmek örerek bu günkü ben yapan kişileri, olayları kendi gözümden, kendi kalemimle aktardım.
Babamın ölümünden sonra ise, ne ben aynı Ayşe'ydim ne de Türkiye aynı Türkiye. Babamın yokluğu beni, Turgut Özal da Türkiye'yi değiştirmişti. Artılarımız ve eksilerimizle başkalaşmıştık. 1983'ten sonraki yıllarımın serüveni belki bir başka kitaba konu olur ama elinizdeki sayfalarda okuyacaklarınız, 1983 yılına kadar, Edip Cansever'e rahmetle selam olsun, “Ben Ayşe Kulin Nasılım”a yanıtımdır.

Dürbünümde 40 sene serisinin ilk kitabı Hayat'ta 20li yaşlara kadar olan dönemi, doğum, okul yılları, çocukluk dönemi, Ankara ve İstanbul'daki eğitim hayatı ile ilgili dönemi ve erken yaşta yapılan hatalı bir evlilik dönemini anlatıyor. Ve o Hayat'ını anlatırken kitap beni alıp götürüyor. Çok güzel bir kitap sıkılmadan, merakla, keyifle, kendimi kaptırarak okudum.

8 yorum:

  1. ayşe kulin bana kitap okuma alışkanlığı kazandıran yazar..ADI:AYLİN.... ne güzel bir kitaptır o..
    bu arada hayırdır nerde senin yemek postları? ben 5 kilo werdim de :)

    YanıtlaSil
  2. Severim Deliyi; hepimizin Ayşe Kulin okuma aşkı Adı: Aylin ile başladı sanırım :)
    Annem geldi, yemek yapma dersi bitti canım ya, arada yapıyorum ama. Tabi sen tatildeydin, kaçırdın bazılarını :)

    YanıtlaSil
  3. merak ettim.Ayse kulinin kitaplarini severim.
    http://maffionista.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. evy; o zaman bunu da çok seveceksin :)

    YanıtlaSil
  5. daha veda ile umut'u okuyamadım duruyor evde onları bitireyim hemen bunlara başlarım teşekkürler paylaşım için:)

    YanıtlaSil
  6. Ece; insanın naı anına uymuyor, ben de bazen günlerce süründürüyorum kitapları, sonra da peşpeşe okuyuveriyorum. Çok güzel kitaplar ama, okunmayı hakediyorlar :)

    YanıtlaSil
  7. Bazen bende kalıyorum öyle:) ayşe kulin'in ilk okudugum kitabı Füreya sonra, güneşe dön yüzünü ve beni en çok etkileyende..foto sabah resimleri ve geniş zamanlardır..

    YanıtlaSil
  8. Aslı; genelde sevilir kitapları ama, kolay okunur, taa içlerde bir yerlerede dokunur ama
    Bazen çok okuyorum sanırım, peşpeşe peşpeşe, sonra bir süre de kitap bana bakıyor ben ona dokunursam strese-depresyone gireceğim korkusuyla yaklaşmıyorum, sonra yeniden peşpeşe okuma isteği... böyle bir kısır döngü kitap ile aramdaki ilişki:)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)