4 Temmuz 2011 Pazartesi

Zülfü Livaneli / Serenad

Bu kitabı aslında tatilde okudum. Kardeşim tatil için yanında birkaç kitap almıştı, birisi de buydu. Bende de aslında  bir kitap vardı ama kardeşimin başını bu kitaptan kaldıramaması, denize zorla girmesi, yemeğe kitabı bırakıp son anda gelmesi ile bu kitaba merakım arttı. O bitirir bitirmez de kendi kitabımı bırakıp buna geçtim.
Tanıtımlar şöyle ''
Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesinde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duranın (36) ABD'den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagneri (87) karşılamasıyla başlar. 1930 lu yıllarda İstanbul Üniversitesinde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şileye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir. Serenad, 60 yıldır süren bir aşkı ele alırken, ister herkesin bildiği Yahudi Soykırımı olsun isterse çok az kimsenin bildiği Mavi Alay, bütün siyasi sorunlarda asıl harcananın, gürültüye gidenin hep insan olduğu gerçeğini de göz önüne seriyor. Okurunu sımsıkı kavrayan Serenad'da Zülfü Livanelinin romancılığının en temel niteliklerinden biri yine başrolde: İç içe geçmiş, kaynaşmış kişisel ve toplumsal tarihlerin kusursuz Dengesi.
Öyle sürükleyici bir roman ki , hiç bitmesin istiyorsunuz ve başladınız mı ara vermekte istemiyorsunuz. Sadece aşk değil romandaki, tarih var, ''tehcir''ler var, yahudi soykırımı var, Kırım Türklerinin ve Struma gemisinin trajedisi var. Bu kitapta çok şey var, en iyisi okumak :)

8 yorum:

  1. ben de gecen ay okudum bunu, eksiklerine ragmen severek okudugum begendigim bir kitap oldu.

    YanıtlaSil
  2. aa bu kitabı suan sevgilim okuyo htta bgn gördüm elinde ve sordum nası die "güseeel" demişti eh sanmıstım smdi bnde mrk ettim bak ondan sonra bide ben okuyım cnm saol pylasım için

    YanıtlaSil
  3. kitap okumayı bazen ihmal etsemde çok seviyorum:) blogada eklemeye çalışıyorum bazende unutuyorum,sende eklemişsin çok iyi olmuş bence canım,devamını bekliyorum valla:)

    YanıtlaSil
  4. Ayshenur, hemen kap sevgilinden :)

    YanıtlaSil
  5. zge'cim, ben de çok ihmal ediyorum ama bu ara yeniden başladım :) o unutkanlık bende de var, sorma :(

    YanıtlaSil
  6. Güzel elli Sevda'm benim..
    Bitirdikten sonra insanı kısa süreli de olsa şoka sokan bir kitap değil mi?
    Konusu mükemmel
    Ama maalesef ki Zülfü Livaneli'yi kadın karakterin ağzından yazmada hiç başarılı bulmadım.
    Kadın iki sayfada bir banyo yaptı,migreni tuttu falan
    Ama yine de şahane bir kitap

    kalp kalp kalp

    YanıtlaSil
  7. Darla'm ya, muzur'um benim, bir erkeğin kadını yazması kolay olmasa gerek ama bunu da düşün, yine de çok başarılıydı. Çok beğendim ben de, senin kadar güzel anlatamasam da :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)