23 Temmuz 2011 Cumartesi

Zülfü Livaneli / Leyla'nın Evi

Kimi zaman bir savaş bir kentin, bir ülkenin kaderini değiştirir, kimi zaman bir tek kişi koca bir ailenin...
Leyla: Yalılarda doğmuş büyümüş bir paşazade, bir Osmanlı soylusu...
Ali Yekta: Uşaklık kaderini değiştirme ihtirasıyla yanıp tutuşan bir İstanbullu...
Rukiye-Roxy: Almanyada doğmuş, seks modelliği yapmış bir hip-hopçı...
Livaneli, birbirini hiç tanımayan bu üç ayrı kişiliğin yaşamını, bir 'İstanbul romanı'nda birleştiriyor.
Kentlisi-köylüsü, varsılı-yoksulu, din hocası, söz sahibi bankacısı, gazetecisi... Her birinin bir nedenle ötekinin yaşamına girdiği, onu değiştirdiği günümüz Türkiyesi... Ve bir roman kahramanı gibi öne çıkan pırıltılı Boğaziçinde, Bosnalılar Yalısının ilginç dünyası...
Leylanın Evi, dünyada sadece yaptığı müzikle değil, çeşitli dillere çevrilen, sinemaya aktarılan ve ödül alan kitaplarıyla da tanınan Livanelinin Mutluluktan sonraki romanı...

Kitabın tanıtımı bu şekilde. Yakın tarih ve bugünü anlatan çok güzel bir roman. Rahat ve akıcı bir dili var. Çok etkilendiğim, bir solukta okuduğum kitaplardan biri oldu.
Bu arada bu kitap tiyatroya uyarlanmış ve oyun bir süredir sergileniyor, fakat oyunu henüz görmedim. Yakında dizisinin çekileceğine dair de duyumlar var. Tiyatro ve dizi aynı tadı verir mi bilmem, ama kitap kesinlikle çok güzel.

4 yorum:

  1. Ah livaneli. Beni hem şarkıları hemde kitaplarıyla etkileyen bir kaç kişiden biri.

    Diziye çekiliyosa iyi, bizler genelde, kitap okumaktansa kolaya kaçarızda :) dizi veya film yayınlanıncada, o kitapları aramaya koşarız :) garip milletiz..

    YanıtlaSil
  2. Aslı; Bu ara 3 kitabını okudum üstüste Livaneli'nin, ne kadar güzel yazmıştı, çok etkilendim.
    Dizisi aynı tadı verir mi bilmem de, dediğin gibi garip milletiz :)

    YanıtlaSil
  3. bu kitap benim sırada bekleyen okunacaklardan:) güzel olmasına sevindim:)

    YanıtlaSil
  4. Swift as Desire; Çok keyifle okudum, umarım sen de beğenirsin :)

    YanıtlaSil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)