2 Haziran 2011 Perşembe

Sararmış Tırnaklar İçin Çözümler

Oje sürmeyi sevdiğim için, kırmızı ojelere bayıldığım için zaman zaman tırnaklarımda sararma problemi yaşıyorum. Ama bir dönem var ki ellerimi kimse görmesin istiyordum, nereye koyacağımı şaşırıyordum; çünkü tırnaklarım sarı-turuncu acayip bir renk olmuştu.
Oje sürsem kimse farketmeyecekti ama tırnaklarımda sararınca ojeyi de suçlulukla sürer olmuştum. İnternetten sürekli ne iyi gelir yazısı okuyor, sürekli bir şeyler denemeye çalışıyordum. Böylelikle kendi ''sararan tırnaklarla mücadelem'' başladı, kendi diyorum çünkü bazıları rutin oldu, şu an tırnaklarım -maşallah- diyeyim gayet iyiler ama ben hala her oje arasında mutlaka bişeyler yapıyorum.


Sararmış Tırnaklarla Mücadelemde ''başrol'' oyuncum beyazlatıcılı özellikli bir diş macunu. Hangisi olduğu farketmiyor. Düzenli olarak hergün -bazen günde 2 kere- beyazlatıcılı diş macunu ile tırnaklarımı fırçaladım. Dişlere zararı yoksa tırnaklarıma da olmaz dedim. Hala da her oje arasında mutlaka kullanıyorum Üstelik eğer kırmızı-bordo gibi koyu tonlarda oje sürmüşseniz, çıkardıktan sonra fırçalamayı deneyin. Kınalı gibi görünen tırnaklarınız nasılda temiz görünüyor.
2. sırada Alix Avien'in sararmış tırnaklar için olan maskesi geliyor. Bu maskeyi önce tek kat sürüyorsunuz 5 dk. bekliyorsunuz. 2. katı sürüp tekrar bekliyorsunuz, kuruyunca bir uçtan tutup çekiyorsunuz, tek hamlede soyuluyor. %100 etkili mi bilemem, ama fırçalama + maske iş yarıyor.
3. ve el-tırnak için çok önemli maddemiz limon; tırnaklarımı limonla ovdum, limona gliserin karıştırdım ovdum, limona zeytinyağı karıştırıp ovdum. Ovdum da ovdum...
Ve inat ettim, başardım :) Hayatımda yaptığım en düzenli şeydir, hiçbirşeyi bu kadar düzenli, ısrarlı kullanmamışımdır. Örn; maskeler, peelingler, sıkılaştırıcılar, saç bakım ürünleri.
Bu arada tırnak beyazlatıcı olarak oje gibi tırnakta kalan ürünler var, ben bu süreçte gerekmedikçe oje sürmediğim için tırnağımda sürekli kalacak birşeyi tercih etmedim.

Siz tırnağınız sararınca ne yapıyorsunuz?
Güncelleme; Son zamanlarda yarım çay kaşığı kadar karbonata bir kaç damla limon suyu damlatıp tırnaklarımı bu karışımla ovalıyorum. Gerçekten çok hızlı bir çözüm. Belki zararı olur diye de sık sık yapmıyorum ama, ayda 1-2 sefer yapmak tırnaklarımı gerçekten beyazlatıyor. (19.02.2013)

8 yorum:

  1. Alix Avien tırnaklar için maskesini ilk defa duydum. Bir deniyim, denemekten zarar gelmez. (:

    YanıtlaSil
  2. bu sorun bende de oluyor malesef kırmızı oje sevdam yüzünden. benim özel olarak yaptığım birşey yoktu, arada bir aklıma geldikçe fırçalarım. postundan epey ders aldım ama saol =)

    YanıtlaSil
  3. @Oje Delisi, belki de aşırı sararma sorunu yaşamadığındandır. Algıda seçicilik gibi, ben de bu sararma başıma gelince öğrendim. İnternetten araştırıp, bir de parfümerileri tek tek dolaşıp sararma ile ilgili neler var baktım :)
    @Tubitos, fırçalamaya devam o zaman :) Fırçalama ile ilgili bir şey daha, hergün değil ama 2-3 günde bir dudaklarımı da fırçalıyorum, hiç kurumuyor pul pul olmuyor :)

    YanıtlaSil
  4. ben sadece limonlu suda bekletiyor ve oje sürmeye ara veriyor yani tırnaklarımı dinlendiriyordum şimdi diş macununu da deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  5. yazını google da blunca nası sewndım anlatamam cnm bnmde yesıl oje suzunden sapsarı oldu lanet ettm yesıl ojeye...lımonu bılıyodum ztnde macun mantıklı geldı umarım ıse yarar cnm saol ;)

    YanıtlaSil
  6. Ayshenur'cum; düzenli olarak bir uzun bir süre yapmak gerekiyor ama işe yarıyor. Ben şu anda çok rahatım, tırnaklarım gayet iyi durumda :)

    YanıtlaSil
  7. bir dönem bende de oldu bende beyaz sabunla-diş macunuyla her gün fırçaladım. sabundan mıdır yoksa fırçalamanın etkisi midir bilemem ama hem sertleşti hemde beyazladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hergün yapmak çok etkili gerçekten de, arada yapınca olmuyor ama yine de haftada 1-2 de olsa yapmaya çalışıyorum

      Sil

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)