20 Haziran 2011 Pazartesi

4 Kadından Birinin Başı Ağrıyor




Haber Pazar Günü Hürriyet Gazetesi'nde çıktı. Baş ağrısı sıkıntısını çok yaşayan biri olarak paylaşmak istedim. Yalnız değilmişim, gerçi biliyordum ya :(
Türkiye'de kadınların %24.6'sında, erkeklerin %8.5'inde migren hastalığı varmış.
Kadınların adet dönemi migren ataklarını en çok yaşadıkları dönemmiş. Adet döneminden sonra en etkili sebepler stres, rüzgar, lodos, açlık, az veya çok uykuymuş.

Aslında geçen sene çok yoğun, her gün yoklayan baş ağrısı sıkıntısı yaşayınca doktora gittim, yapılan kontroller, testler sonucunda migrenim olmadığı ortaya çıktı. Benim baş ağrım ''gerilim tipi'' baş ağrısıymış.
Fakat yukarıda bahsettiğim migreni tetikleyen sebepler beni de etkiliyor. Anlamadım gitti :( Mesela dışarıda lodos olduğunu sabah yatağımda uyanır uyanmaz anlayabiliyorum. Hafif bir baş ağrısı, saçma bir ruh halim oluyor. Gün içinde de baş ağrım şiddetleniyor.
Hayatı olumsuz etkileyen, yaşam kalitesini düşüren bir şey baş ağrısı.  Herkese sağlıklı, özellikle de baş ağrısız günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum bıraktığınız için çok teşekkür ederim.
(Yorumlarınıza lütfen link eklemeyin, yorumlarınıza link eklediğinizde yayınlanmayacaktır. GFC hesaplarınıza bloglarınızı eklerseniz isminize tıkladığımızda bloglarınıza ulaşabiliyoruz.)